Slider09
Slider08
Slider07
Slider06
Slider05
Slider04
Slider03
Slider02
Slider01
previous arrow
next arrow

Splitsing

In de maand februari zijn 8 van de 15 tot nu toe gehouden Elfstedentochten geschaatst. En nu komt Willem gisteren met de vraag of er vandaag een ritje op de racefiets in zit. Hoeveel bewijs wil je hebben dat het met het klimaat de verkeerde kant uitgaat?
Maar de hardcore Bello-ATB’ers raken er niet van in de war. Want die kiezen er toch voor om op de mountainbike te stappen. Zo spitst het Bello-peloton zich vandaag op in een race-smaldeel bestaande uit Willem en Meindert en  een ATB-groep met Ferry, Pieter, Roel, Ruud en Wiebe. Alleen Jan missen we. Die laat via de groepsapp weten dat hij met een gebroken ketting op de Posbank is gestrand. Opnieuw, zo geeft hij aan. Jan zal toch wat zuiniger met zijn krachten om moeten springen wil hij niet al te veel zondagse ritten met de Bello ’s missen.
Voordat de racers en de ATB’ers uiteen gaan moet nog wel even het koffieadres worden afgesproken. En dat valt niet mee. Want noch Meindert noch Willem weten waar ze Landal  Miggelenberg moeten vinden. Als compromis komt Victoria er voor in de plaats.
Achter Laag-Soeren, Eerbeek en Loenen langs, het dammetje over de Vrijenbergse Spreng en via een mooie singletrack komen we ter hoogte van de A 50  weer in de bewoonde wereld. Met het zonnetje er bij, een temperatuur die gestaag in de plus klimt en een droge en door de vorst  stevige ondergrond, komen we op een flinke gemiddelde snelheid uit.
Via de Varenne op naar Victoria waar we klokslag 10.30 uur arriveren. De racers zijn iets later en hebben 40 km. gefietst.
Hoewel het ons niet opvalt meldt de dienstdoende ober dat, omdat we wat lang op de koffie hebben moeten wachten, het tweede kopje koffie voor rekening van het huis is. En waar we tegenwoordig al gauw 10 euro aftikken komen we er vandaag met 6 euro vanaf.
Pieter is direct na ankomst in de weer met de dobbelsteen. En ik ben de  winnaar met  een 6.
 Met als gevolg dat ik mijn  op de  elektrische fiets bespaarde energie nu moet inzetten om dit verslag te maken.
De pauze-gesprekken gaan voornamelijk over de GBBT. De bus is nagenoeg geregeld, onder de hotels blijkt een super– de – luxe exemplaar te zitten,  op de rustdag kunnen de Bello ’s aan de slag met 3 km. lang een stijging van 20 % waarvan wordt verwacht dat zelfs Harry daar in de problemen komt en zo nog het één en ander. Zelfs het weer, dat daar alle kanten uit kan, komt ter sprake.
Nu de trainingen nog. Tja, en daar is dan nog  geen plan voor gemaakt.
Na de pauze gaan we door het tunneltje onder de A 50 door,  fietsen we een stevige klim omhoog met  aansluitend  uitwaaien op een hoog gelegen singeltrack met heidevelden aan weerszijden, en komen we rond het middaguur met zo ‘n 50 km. op de teller in onze thuisomgeving aan.  
Normaal gesproken hebben we nog 1 ATB-rit tegoed dit seizoen en stappen we daarna ( zondag 3 maart ) op de racefiets. Tenzij er nog een Elfstedentocht komt natuurlijk.