Slider09
Slider08
Slider07
Slider06
Slider05
Slider04
Slider03
Slider02
Slider01
previous arrow
next arrow

  &n

 
 
Dag  8 en 9      GBBT 2010;     The Sky is the Limit
 
Bij het begin van deze laatste fietsdag met de route van St Martin –Vésublie naar Nice kunnen we al vaststellen dat ook voor Club Bello geldt:  The Sky is the Limit .  Immers  de HC’s,  met de Iseran, de Izoard, de Galibiër  en Cime de Bonette in de benen  is er in Europa weinig meer te bereiken.  Maar toch met onze Astroloog Ferry hebben we in de donkere en maanloze nacht van Barcelonnette zelfs onze Melkweg mogen bewonderen.  Een fenomeen die in Nederland vanwege de lichtvervuiling niet meer te zien is. Hierom,  alles was  al bereikt, wordt deze laatste fietsdag wat treurig ingezet.                      
Wel waren ons strikte stalorders meegeven om deze dag in een smetteloos Bello-tenue  te fietsen. Er was dan ook niemand die dit protocol negeerde. Zelfs de stickers op de bus werden gepoetst.
De afzink naar Nice, 1000 hm dalen leken  een makkie, echter onze toerleider heeft er toch nog maar even 1600 klimmeters bij bedacht: een omweg via de schitterende Col de Turini.  Harry kon in deze klim zijn opgespaarde energie van zijn hekkensluiters functie van de vorige dag volledig kwijt, en kwam als 1e boven. Maarten wist na een kat en muis spel met Frank, (zijn trapas liep zwaar aan) als 2e te finishen. Ook van de anderen kan gezegd worden dat de week fietsen zijn vruchten begon af te werpen en de verschillen opvallend klein waren.  Op de Col hebben we onze koffiestop gehad, echter zonder gebak want er was geen patisserie te vinden.
Daarna een giga afdaling met hellingen van 15% door de typische mediterrane Alpen,  nog een klimmetje van 400 hm naar de lunch die Wim had verzorgt op de Anc Village. Van hier waren er echt geen klim meters meer en was het uitsluitend afdalen. Voorafgegaan door de Bello president Wiebe werd de afdaling ingezet.   Net voor de bebouwde kom van Nice werd nog even stil gehouden om het peloton  bij het binnen rijden van de stad de juiste formatie en kruissnelheid mee te geven, maar ook werd van de gelegenheid gebruik gemaakt om bij deze ingelaste stop een fles champagne te ontkurken en gezamenlijk  te proosten op deze wel zeer bijzondere GBBT, met slechts  één lekke band en één kapotte ketting voor de gehele groep, maar ook vanwege zijn perfecte organisatie met  name Wiebe, Ferry en Coen  als de grote trekkers en Wim als begenadigd chauffeur en verzorger.
In Nice werd ons bijzondere peloton regelmatig aangemoedigd. Het hotel H33 werd snel  gevonden, de hotelier was mateloos enthousiast over onze verschijning. Maar wat wil je:  14 mooie mannen , gesoigneerd, afgetraind  in goed aansluitende fietskleding.  Hierna  werd er gedoucht en wat gedronken,  de bus werd  vanwege parkeerproblemen snel gepakt en Wim en Coen zijn rond 18.00.u. met fietsen en bagage huiswaarts vertrokken.  Zij zouden de volgende ochtend om 8.00.u. reeds in Dieren arriveren.
De rest van de groep heeft Nice nog verkend, een machtige stad, en heeft  ’s avonds nog van een pizzeria gebruik gemaakt, bij een kennis van onze hotelier, die al net zo enthousiast was als hijzelf.  Rijck legt uit, “je moet eens indenken als jullie een groep van 14 knappe en strakke dames mogen bedienen, dan zouden jullie toch ook enthousiast zijn”.
De volgende ochtend hebben we afscheid genomen van Harry, die per vliegtuig huiswaarts is vertrokken en zijn we om 10.30.u. op de TGV via Marseille, Parijs naar Brussel gereden.  Tot Marseille langs de kust op normale treinsnelheid, maar daarna tot Parijs met 300 km/u.  Ook een heel bijzondere ervaring. Met een snack op Brussel centraal met de intercity naar Roosendaal, een overstap op de intercity naar Zwolle, waar Frank in Oss afscheid genomen heeft en Ton in Arnhem. In Dieren werd het resterende Bello peloton op het perron  verwelkomd door de thuisgebleven echtgenotes met een glas champagne.  Hiermede werd de GBBT 2010, een heel bijzonder avontuur op een geweldige manier afgesloten.
 
De resultaten:
753 kilometers  pp ;                   gem 108 / dag ;                           totaal 10542 km
16754 hoogtemeters pp ;          gem 2393 / dag;                          totaal 234.556 hm
1 lekke band,    1 gebroken ketting  en   1 virale infectie  ;           normale  faalkans   << 0,0005 % / hm