Slider09
Slider08
Slider07
Slider06
Slider05
Slider04
Slider03
Slider02
Slider01
previous arrow
next arrow

E-fiets

Hoewel gisteravond in de ALV werd besloten de verslaglegging van de zondagse Bello-ritten te handhaven, was de animo daarvoor tijdens de pauze ver te zoeken. Geen enthousiaste scribenten vandaag onder de 3 Bello ’s die aan de start verschenen. Ferry mag je daar sowieso niet toe rekenen. En omdat hij i.v.m. zijn verjaardag op 4 november vandaag trakteerde op koffie met gebak, had hij een reden temeer om zich afzijdig te houden. Jan had een vervelende week met allerlei ongemakken achter de rug. Koelkast kapot, fiets kapot, een wortelkanaalbehandeling bij de tandarts, dus die zag ook geen reden zich om zich nog meer ongemakken op de hals te halen. En dat gelamenteer kon allemaal omdat niemand een dobbelsteen voorhanden had en alternatieve aanwijsmethoden niet ter sprake werden gebracht. De enige motivatie van de schrijver van de rit van vandaag is dat dan volgende week een beroep op vrijwaring kan worden gedaan.
We hadden met 4 man aan de start kunnen staan maar Roel liet om 8.00 uur via de groepsapp weten dat het regende in Eerbeek en niet zou verschijnen. De reactie van Ferry daarop dat het vanaf 9.00 uur droog zou zijn en blijven deed Roel niet van gedachten veranderen. Welk een misvatting. Want droog weer was ons deel in het bos waar de beuken hun prachtige kleuren tonen en de terreinomstandigheden nog ideaal zijn. Hopelijk gaan de komende weken meer Bello ’s daar van genieten.  
Bij de aftrap van het ATB-seizoen vandaag heeft de Cube Reaction Hybrid SL 500 zijn intrede in het Bello-ATB-peloton gedaan. En gelijk op kop. Niet zozeer omdat Jan en Ferry bevreesd waren dat ze die e-fiets niet bij konden houden,  maar het bos heeft voor hen te veel geheimzinnigheden om uit te komen waar werd afgesproken, Victoria. Maar al snel bleek dat de laagste stand van de elektrische ondersteuning ( ECO ) de volgers noodzaakte tot maximale prestaties. Vooral op de heuvels blijkt de e-fiets oppermachtig en dan te weten dat de reserves ( TOUR, EMTB en TURBO ) vandaag ongebruikt zijn. De vraag is of het verstandig is de e-fiets een koppositie te geven. Het kan volgers te hard gaan. Het zal de komende tijd dan ook nog even zoeken zijn op welke positie de e-fiets zich het beste in het peloton kan positioneren.   
Via diverse bospaden en mooie singletracks achter Laag-Soeren,Eerbeek en Loenen kwamen we aan bij het viaduct over de A 50 nabij het chauffeurscafé. Daar kwam de vraag op koffie aldaar of toch eerst maar door de Varenna en koffie bij Victoria. Tot het laatste werd besloten. Met Ferry op kop maakten we extra kilometers en hier en daar rechtsomkeert zodat we met 30 km. op de teller in Victoria arriveerden. Er werd natuurlijk nog even nagepraat over de Bello-Dag/ALV van zaterdag en de interesse voor een GBBT, de B3D en andere touren die in 2019 op de agenda worden gezet. Wel even een dingetje is wie de Bello-Bus tijdens de GBBT moet rijden nu afscheid is genomen van Wim. Ook Jan blijkt wat dat betreft misschien nog wat ijzers in het vuur te kunnen leggen.  
Na de koffie verdween via het Deelerwoud en de heuvelenweg langs de meters en de Sprengen, de thuisreis onder de wielen door. Met een mooie rit van in totaal 49 km. is het ATB-seizoen geopend.