Vanmorgen bij de SPAR: Roel (op de racefiets), Coen (op MTB) en Willem (op de Racefiets). Al snel werd duidelijk, dat Coen (wilde hij vandaag niet alleen fietsen) zich moest aanpassen (wat hij ook met plezier deed). Snel naar Coen’s huis, andere fiets, andere schoenen en daar fietsten wij door het prachtige herfstweer richting Doesburg. Het zou een heftige morgen worden, want op de Doesburgse brug werd er al gesprint. Verder naar Angerlo en eerst in de richting van Hoog Keppel, maar al snel afbuigend naar Loerbeek. Ha! een viaduct: sprinten dus! Vanaf Loerbeek ging het valse plat omhoog om op de weg tussen Beek en Zeddam uit te komen: weer sprinten dus. Via Beek omhoog over de Peeskesweg (weer …..). Net voordat we de buitenwijken van ’s Heerenberg bereikten bogen we op aangeven van Roel af naar het café Klaphek in Stokkum (om koffie te drinken dachten Coen en Willem). Roel (voorop) reed echter het Klaphek voorbij en spoedde zich over de voormalige smokkelroute richting Duitse grens. Net voorbij de brug over de grensrivier (klinkt spannender dan bruggetje over de grenssloot) sloegen we rechtsaf richting Schloss Borghees om vervolgens via de binnenlanden bij de camping aan de voet (achterzijde) van de Elterberg uit te komen. Weer klimmen dus en alweer …… Het Känchen Kaffee en de Apfelkuchen op Hoch Elten waren weer als vanouds. Ondertussen werden wij door Roel geheel bijgepraat over het nieuwe declaratiestelsel bij de Ziektekostenverzekeringen. Na de pauze eerst bergaf in de richting Stokkum. Na het viaduct over de A12 (we konden het niet laten om ……) over het prachtige fietspad naar Zeddam. Hier besloten we dat we Arne willen vragen om zijn Natuur-relaties aan te boren om voor ons een MTB-tocht door de Montverlandse bossen te organiseren. De Zeddamse muur werd omgekeerd genomen terwijl Willem vertelde over de in eer herstelde traditie van de Zeddammers om eens per jaar met een zeepkistauto van de muur af te dalen. Hierna via Kilder en langs Wehl naar Laag Keppel. Op de brug over de Oude IJssel genietend van de prachtige omgeving. In Laag Keppel werd overgestoken richting Hummelo en vervolgens via de Oude Hessenweg en Hoog Keppel naar Drempt. Aangezien dit gedeelte geheel vlak was, werd er maar tegen de (forse) wind in gesprint naar de bebouwde kom van Drempt. Vervolgens buiten Doesburg om naar de brug over de IJssel (ik hoef het niet meer te zeggen …..). Dan nog een stukje tegenwind naar de Doesburgse Dijk om moe maar voldaan in Dieren aan te komen. Met behulp van een aanstormende trein lukte het Coen en Roel toch nog om hier Willem in de sprint te verslaan. Als het volgende week weer zo’n prachtig weer is, gaan wij wederom op de racefiets.